15.01.12 г.

"Мишън импосибъл" ли е, ако нямаме кола?

Тази тема ме вдъхнови от питане на една дама, която се интересуваше дали е възможно преживяването без кола в Монреал.
Когато ме попита отговорих напълно теоритично, защото колата ми беше паркирана навън :) Сега отново е паркирана навън, но не може да се ползва в момента та в тази връзка се върнах няколко години назад, когато бяхме "нови имигранти", нямахме кола близо година след пристигането си. Колкото е кофти толкова е и приятно. Днес, когато трябваше да излезем на -22 до магазина се заговорихме точно затова. Никога, ако имаш кола няма да излезеш зимата да повървиш под слънцето пък било то и на -22 ;). Тези, които живеят тук и ме четат знаят за какво говоря - някои ме разбират, други ще ми кажат "бе ти луд ли си бе"... Тези, които искат да идват насам могат само да гадаят, но в общи линии ще споделя, че е много приятно и може да го изпиташ само, ако нямаш избор, защото иначе изглежда неприлично - да се облечеш, обуеш и да излезеш на някакви некултурно минусови температури :)


Та да - днес трябваше да идем до магазина. Намира се на около 800 метра до километър от мястото, където живеем. Скочихме в обувките, опаковахме се както си е му е реда - шапки, качулки, ръкавици и потеглихме. Навън беше напекло страхотно слънце. От онова слънце дето усещаш студа в очите си. Въздуха ни обгърна веднага, но тъй като бяхме добре облечени усетихме студа там, където имаше открита кожа - лицето например. Аз бях с един анцуг от така наречения "домашен гардероб" - усетих веднага малките иглички след 100-ия метър :) Но определено слънцето си пече като лятото само дето наоколо е малко по-различно и разликата е около 45-50 градуса :)
Замислих се мога ли без кола. Да определено мога. Колата е едно удобство, което няма замяна, но при този добре уреден обществен транспорт в рамките на града можеш да стигнеш  горе долу в рамките на допустимото. Обществения транспорт определено излиза по-евтин вариант. Има едно "НО" за пушачите - ако пушите колата ще ви се изплати от цената на цигарите. В смисъл, ако си купувате цигари от резервата Канауаки, респективно, ако решите да купувате от магазин в града. Но всичко това е въпрос на избор и основно въпроса беше "Възможно ли е първите няколко месеца да се мине без кола?".
Отговора ми е - Да, може! Дори е препоръчително, защото когато си притиснат да купиш, купуваш каквото има наоколо. Ако си късметлия - няма проблеми, но ако трябва да огледаш или искаш да огледаш тогава е по-добре да се изчака.
А и без кола ще видите повече от града ;) След като го огледате като сте ползвали обществения транспорт може да се насочите към покупка на автомобил. :)
Аз имам познати, които не са ходили в подземния град в центъра, не са слизали на спирка на метро по простата причина, че не ползват метро...
Във всяко нещо си има чар, а когато си новодошъл е добре да се докоснеш до всичко :)...
Разбира се има моменти, в които автомобил си трябва и веднага ще се съглася с аргументите, които ще ми отправят тези, които не слизат от колите си. В крайна сметка обаче...върнете се години назад и си спомнете времето, когато вие сте дошли тук за първи път. Може би сте купили кола веднага, но 100% сигурен съм, че има и такива, които са се забавили в покупката си също като мен. Една година след пристигането ни купихме първата си кола. Е - оцеляхме ;) Така, че "мишън импосибъл" няма...и пазаруването и оцеляването без кола зимата в Квебек, Канада е нещо напълно реално!

4 коментара:

  1. Феноменален. За пореден път.
    Предишният път не го споменах за "Така ли не ги изненада, значи?!", но този път не се сдържах...

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. ;) Радвам се, че ти е допаднала темата! :)
      За да си бъдем взаимнополезни дали мога да помоля за помощ :) Не за друго - трябват ми идеи за теми. Доста неща аз приемам за даденост, а за вас ще са интересни. Пиша с удоволствие стига да има за какво и стига да съм запознат разбира се.
      Благодаря още веднъж за коментара!

      Поздрави!

      Изтриване
  2. Разкажи за индианците и стоките, които продават в резерватите си. Някъде бях чул/чел, че ползвали някакви данъчни облекчения и продавали по-евтино.

    Има ли селскостопански производители, от които можеш да си купиш по-вкусни, от предлаганите на пазара, продукти?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. :)
      Дори две предложения! Ще пиша и за двете, защото и на мен са ми интересни.
      Следващия ми пост ще бъде по една от двете теми! Предполагам ще ги грабна по хронология. ;)

      Поздрави!

      Изтриване