24.11.12 г.

Зимни инвестиции в България - оправдани ли са за Канада?

Идва зима.

Доста хора се запътват насам точно по това време, защото чакането е било дълго. Визите са дошли, а времето за стоене "на педал" е изтекло. Всеки иска да се приключи с нещото, което е в процес... Напълно истинско желание. След толкова години изживени в Канада не знам доколко е правилно, но това е решение напълно индивидуално. Както са казали старите хора, всеки трябва да изживее смелостта си, колкото и противоречиво да звучи е истина...изпитана.
Тръгващите насам 100% си задават въпроса дали трябва да инвестират в зимни дрехи и обувки.

Еднозначния отговор е "не". Разрешеното количество багаж за един пътник е крайно недостатъчно, за да се трупат неща, които ще са практически ненужни. Започвам от якетата. Аз самия съм опитвал да бъда с яке купено в България тук през зимата. Е беше си мишън импосибъл. Пази едно известно време от студа, после започнаха да ми тракат зъбите като дакела на комшиите. Обувки - същата работа. 2010-а реших да я изкарам с обувки, които преди години си купих тук в Канада - всичко беше ток и жици с изключение на това, че ги бях носил дълго време и им беше заминал грайфера. Изминалата зима на 2011-а имах един закътан чифт зимни хайкинг пантофки купени от БГ. Много яка обувка, но на -20, -30 крака ми стана на трупче лед. Ставаше ми студено и от долната страна на крака - чувство, което изпитах за първи път между другото :) Чудих се дълго време защо са ми студени краката и в един момент си зададох въпроса каква е разликата с други зими... И си дадох отговор  - другите зими съм бил с обувки купени в Квебек. Тези, които бяха от България си бяха добри, скъпи, зимни обувки направени за планински условия т.е. би трябвало да са държеливи и те си бяха, но не бяха пригодени за температури като тукашните.
Така, че другари и другарки, лейдиз енд ЖентЪлмяни, медам'зЕ'МесЮ, дорогие друзей - не си инвестирайте средствата в нещо от което ще имате краткройна полза - докато си дадете парите за нещо, което ще ви върши работа тук. Има магазини - риЪл и онлайн, които продават остарели колекции на доста приемливи цени, ако държите на т.нар. МАРКОВИ стоки, а не разполагате с необходимите средства. Ако не държите да сте маркови има много стока на приемливи дори и за България цени във вериги като Уолмарт, Зелърс, Обенери, Тайгър Джиант и тн...
Приятни инвестиции, приятни боксин' дейз, приятно парихарчене! :)
Весела Коледа и Весело посрещане на новогодишните празници!
За тези, които пътуват януари и февруари - бърза адаптация. За разумните, които са оставили за пролетта своето пътуване (аз не съм от разумните ;) ) лека и приятна подготовка на пътуването!

Поздрави! :)

5 коментара:

  1. Подкрепям с две ръце този опит! На мене като на суетна жена ми мина през акъла, че тука ще си намеря по-хубави неща, и затова не си взех много зимни дрехи. Обувки също, даже планинските си оставих(те пък тежаха много). Купих си ботушки почти веднага тука, на съвсем приемлива цена и още са ми здрави, да са ми живи! После, като хвана голям студ през декември, се намерих в един магазин, Саймънс (те са малко по-скъпи, ама кой да прави разлика тогава!). И както се бях наплашила, чак на скиорския щанд се спрех! Само там видях достатъчно топли неща :-) Но и това се преживява, и има много хубави термо-блузки и клинове, за дамите. Първата зима - с тях! После се свиква полека и започвате да си купувате нормални дрехи, като останалите.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря за коментара Райна! Дамите предполагам с интерес ще прочетат написаното от теб :)

      Изтриване
  2. Здрасти и от мен.
    Само да добавя, че моят е опит е тотално различен от вашия. Аз си изкарах цели 2 зими с мойте Криспи-та от БГ! Планинарска обувка купена от БГ, ако не се лъжа италианско производство. Единственото, което им добавих бяха стелки от Канадиън Тайър за около 1-2$, такива с фолио от 1-та страна. Щото откъм подметката наистина ми ставаше студено. От там нататък нямам никакви забележки. Тази зима съм с нови обувки, защото Криспитата ми с разпаднаха тая есен на Белите Планини. Ама те са известни с това, че подметките им се разплепват ;-) Но имам проект - ще си ги залепя и ще ги ползвам още дълго. Така, че това е моят опит с обувките. За якетата обаче съм съгласен с горе-описаното. Няма българско яко което да издържи тук освен предполагам тъй нарачените "канадки" (защо ли се наричат така, оставм на вас да отгатнете), които се раздават по строежите в БГ. Но такава не си домъкнах и нямам личен опит.

    ОтговорИзтриване
  3. Здравей,

    Съвета ми е по-скоро да си занесеш обувките на някой обущар, който да ги мине с един вътрешен и един външен шев - тогава ще си останат вечно твои докато не се скъсат от употреба.
    Италианските планинарски обувки предполагам са предвидени за ползване в Алпите, така че не ме учудва, че са те "изкарали" две зими. Обувките, за които аз писах ги бях купувал от Пловдив, магазин за планинарски стоки. Наистина много стабилна обувка, но за съжаление наистина тукашния студ си минаваше през нея. Съпругата ми си купи обувки също планинарски правени в България за износ - тя няма проблеми, включително материала е промазан и не пуска вода.
    И въпреки това съвета ми е да се инвестира тук, особено ако обувките в България не са купувани от специализирани магазини. Предполагам, че Колумбия и Норт Фейс са еднакви навсякъде! :)

    Весели празници!
    С пожелания за усмихнато посрещане на Новата Година!

    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  4. Във връзка с обувките - межу 5то и 6то авеню на уелингтън има един Видеотрон. Точно срещу него има едно обущарско ателие. Едни симпатични дедета работят там, по принцип работят с кожа, но оправят и други обувки. Цените им не са високи особено, ако обувките си струват наистина! :)

    Късмет!

    ОтговорИзтриване