24.08.11 г.

Пътища, шофиране, правила и санкции при неправилно шофиране в Квебек (Канада)

Както всяко нещо в Канада и движението по пътищата се различава от това в България.
Ще започна по-отдалеч. Ще започна от състоянието на пътищата в Квебек. Състоянието на пътните артерии никак не е розово. Ама никак!!! Надупчени, нацепени и изронени. Особено след зимата е кошмар. Както и навсякъде по света и в Канада се усвояват “едни” средства. На пролет излизат машините позакърпят това онова, асфалтират повърхностно някой друг участък, замажат очите и айдааа до другата пролет. И така с години. Последното доказателство за тези машинации е състоянието на една от основните входно-изходни артерии за вход и изход от и навън Монреал, а именно моста Мерсие водещ към индианскя резерват Канауаки, La prairie, Шатоги и още няколко, чиито имена не помня, защото преливат едно в друго. Оказа се, че състоянието на моста, който УЖ се поддържа е кошмарно. Буквално пред разпад. Едната част от мостта е затворена в момента напълно за ремонт, а другата се затваря и отваря по график. Ако нещата продължават по този начин може би всеки от останалите мостове също ще бъде заплашен съвсем скоро от срутване.
Да вярно е, че тук зимата условията са доста сурови и ако не се ръси постоянно сол и разни други смеси никой няма да може да се движи, но от друга страна пък се плащат едни данъци, с които се предполага, че тези пътни артерии трябва да се поддържат, защото хватките от България да не си платиш данъка на колата тук не вървят. Е можеш да го разсрочиш във времето, но не и да го пропуснеш като перо. А не е малък. 260 пари мисля, че беше последно. Та 260 по много коли прави много пари т.е. би трябвало да има за подръжка на път. Е не е случаен фактора, че навсякъде по света подръжката на пътя и извозването на боклука се държи от мафиоти. В буквален и преносен смисъл...